søndag 23. januar 2011

Skippertakeksperten prøver seg igjen.

Innsnevring av problemstilling kan anbefales til alle som lurer på hvilken ende de skal begynne med. Den nye problemstillingen min kan nok ende på ca noe sånnt:
”Hvordan kan internopplæring bygges inn i arbeidsrutinene slik at det ikke er en ekstra byrde, men tvert i mot øker interesse og motivasjon for kontinuerlig serviceutvikling i bedriften?”

Er godt i gang med å skaffe personer til fokusgruppe og har brukt ressurspersoner som er i reiselivsbransjen til idémyldring rundt hva slags forskningsspørsmål som vil være innertier og hvilke som vil være litt mer uvesentlige - ihvertfall der jeg er nå i min forskningsprosess.

Forundersøkelser er også noe jeg nå begynner å kjenne nytten av. Det treffer direkte på motivasjonsknappen min og jeg er glad jeg har god veiledning fra både høgskolen og vennekretsen min.

Så må jeg komme igang med å skrive litt rundt alt det jeg leser at teori... Vanskelig å velge, så her er det bare å brette opp armene å skrive, så får jeg heller ta bort noe senere :-)

Vinterstemningen er på topp. Gleder meg til en liten motivasjonstur til Bodø før neste mastersamling.

Lurer på hvor jeg kan finne en god fiskeretaurant i Bodø?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar